sluiten Om www.praktischepediatrie.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid

Wanneer een patiënt met een klacht over de dokter komt 1 punt

Nascholingsartikel

In dit artikel beschrijven we het doel en enkele belangrijke onderdelen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). De wegen waarlangs een klacht kan worden afgehandeld, passeren de revue en er worden tips gegeven voor het voorkomen of afhandelen van een klacht. We bespreken de onderwerpen waarover in relatie tot de zorg voor minderjarigen het meest wordt geklaagd bij de tuchtrechter. Ook beschrijven we de resultaten van een enquête naar de impact van een tuchtklacht op de kinderarts.

De juridische kaders met betrekking tot het verstrekken van informatie, het geven van toestemming voor behandeling en het ouderlijk gezag worden toegelicht.

Log nu in om het volledige artikel te bekijken of om te reageren.

Download bij dit artikel

Direct abonneren

Neem nu een abonnement op Praktische Pediatrie en ontvang:

  • 4x per jaar het nascholingstijdschrift Praktische Pediatrie;
  • 4 e-learnings op basis van vier hoofdartikelen per editie (4 punten per editie);
  • onbeperkt toegang tot deze website;

Direct abonneren

Inloggen